Wel een concept, geen naam? We got you. De Barbaren bedenken een naam die de lading van je merk dekt. Een die blijft hangen in het hoofd van je doelgroep. En die goed klikt. En waarvan de domeinnaam nog beschikbaar is. Een naam moet bij jou en je merk passen, daarom pakken we het grondig aan. Wij bedenken, jij kiest.
Een goede naam voor je merk
Zelf een passende naam voor je bedrijf bedenken – name branding dus – is niet altijd evident. Je wil natuurlijk een naam die toont waar je met je bedrijf voor staat. Je naam is je uithangbord, hoe je doelgroep naar jou zal verwijzen en hoe je herinnerd wordt.
Die pakkende naam bedenken? Zo doen we dat:
We starten met een kick-offmeeting en brengen je kernwaarden en het karakter van je merk in kaart. Wanneer je daar nog niet over nadacht, dan plannen we eerst een workshop Merkidentiteit in. Daarnaast polsen we ook naar je voorkeuren: Engels of Nederlands? Lang of kort? Duidelijke link naar je product of service, of net niet?
Jouw input is de basis voor de creatieve en strategische brainstorm. Uit die brainstorm stroomt een long list van namen die we aan verschillende criteria aftoetsen. Zo checken we of er geen negatieve betekenis achter schuilt, of de domeinnaam en gebruikersnaam op social media nog vrij zijn, of er geen concurrenten zijn met een gelijkende naam …
De namen die de check doorstonden, presenteren we je met de nodige argumentatie. Keuze genoeg, sowieso!
Op die manier bedachten we al namen voor merken als Akta, Skinical, flu:ent, Bronn, Ovius, Bobbie Bahama, Manuus, Bar César, Hofwerk, Ambiate …
Een woordje extra: de baseline
Soms kan je naam een extra woordje uitleg gebruiken. Dan komt een baseline absoluut van pas. Dankzij een baseline is het voor de doelgroep sneller duidelijk wat je hem aanbiedt, maar dan op een hapklare, krachtige manier.
Bijvoorbeeld:
Middelbare school De Wingerd: Word wie je bent
Restaurant Karel de Stoute: Waar foodlovers hun hart ophalen
Restaurant MOOD: Good food, good times
Manuus: Wonen op maat
En dan ben je vertrokken. Klaar voor een meeslepend merkverhaal!
↘
“Top marketingbureau van A tot Z!” — Andreas Block, OSKO