Bobbie Bahama

Bobbie Bahama Bij de Gentse rasondernemers Valerie en Emiel vraag je je al snel af: ‘Hoeveel uren hebben die in een dag?’ Naast hun succesvolle bouwbedrijf Manuus en de keukendesignstudio Ovius, vonden ze nog een gaatje in hun agenda voor een gloednieuw concept. Met Bobbie Bahama brengen ze toegankelijk meubeldesign op de markt, in speelse kleuren en trendy vormen. ‘Hoe doen die dat?’ - awel, niet alleen. Aan ons de eer om hun merkverhaal, visuele identiteit en digitale présence op (design)poten te zetten.
BB quote
20240702 Bobbie Bahama Studio 187 Edit

Bobbie wie? Bobbie Bahama!

Geen onbereikbare luxe, wel frisse, trendy stukken die in elk interieur passen: dat was de insteek van Valerie en Emiel. Dus gingen we op zoek naar een merknaam die die missie kon verzilveren. Het werd Bobbie Bahama - een naam die positiviteit en energie uitstraalt. Deels ‘Bobbie’, dat ‘bright’ betekent en verwijst naar de speelse en vrolijke toon van het merk. En ook deels ‘Bahama’, een subtiele knipoog naar een relaxed, kleurrijk eilandleven. Krijg je spontaan een smile als je de naam hoort? Dan is onze opzet geslaagd.

Naast de naam moest ook het merkverhaal positiviteit uitstralen én een statement maken. Want Bobbie Bahama volgt geen vluchtige trends, maar kiest bewust voor zelfverzekerde designs die generaties meegaan. En dat mocht gezegd worden.

20240702 Bobbie Bahama Studio 160 Edit
20240702 Bobbie Bahama Studio 30 Edit

Altijd een beetje zomer

Wie belooft de vrolijkheid van de zomer in design te vangen, moet ook een branding hebben die dat waarmaakt. Daarom ontwikkelden we een huisstijl die het speelse karakter van Bobbie Bahama perfect weerspiegelt. Hoe we dat deden? Met een waaier aan helderblauwe tinten, een bold typografie en een functioneel logo dat moeiteloos zou matchen met de kleurrijke meubelstukken. Een absolute must voor interieurarchitect en co-founder Valerie.

Bij Bobbie Bahama draait alles ook om flexibiliteit. Want als klant kies je niet alleen de vorm van je designstuk zelf, maar bepaal je ook de kleur. Daarom creëerden we een huisstijl die die vrijheid moeiteloos kan dragen. Een branding die mixt en matcht? Check!

Digitale aanwezigheid

Een sterke huisstijl verdient een sterke digitale vertaling. En daar hoorden, naast een intuïtieve website met Shopify-feature, ook mooie beelden bij. Om de veelzijdigheid van de collectie extra in de verf te zetten, kozen we voor eenvoudige productshots met een witte achtergrond. Zo kunnen ondernemers Valerie en Emiel ten alle tijde de kleuren van de tafels op de webshop wisselen - en blijft de focus steevast op het design. Flexibele digitale tools met een zomerse toets? Helemaal Bobbie Bahama!

20240702 Bobbie Bahama Studio 70

Ook nood aan een totaalaanpak van je merk? We denken graag met je mee.


Let's talk!