Hola Pola


Waar gaat de reis naartoe?
Dat Hola Pola geen klassiek reisbureau is, drukten ondernemers Tom en Stéphanie ons graag op het hart. Al bijna 20 jaar biedt het duo - samen met een enthousiaste groep lokale gidsen - avontuurlijke groepsreizen voor gezinnen (De Prins van Hola Pola) en volwassenen (De Baron van Hola Pola). Iets wat ze zelf misten toen hun zonen Kamiel, Oscar en Jef klein waren. Wat begon met een zoektocht naar een unieke ontdekvakantie, mondde uit in een levenslange passie voor authentieke, persoonlijke reizen. Een totaalbeleving dus, die ook duidelijk moest zijn in de merkidentiteit.
Een avontuurlijke make-over
op maat
Met die shortlist onder de arm namen we een duik in de aanstekelijke Hola Pola-wereld. De bestaande namen en icoontjes bleven, maar kregen een avontuurlijke upgrade met uitgebreid kleurenpalet. We voegden donkerrood, ecru en beige toe, om het aardse karakter van de wereldcontinenten te symboliseren. En omdat de Prins en de Baron iconische figuren zijn binnen het merk, lieten we de Prins speels schommelen in een levendige animatie, met een knipoog naar het personage ‘de kleine prins’.

Persoonlijkheid moest ook centraal staan in de vernieuwde huisstijl. Want reizen met Hola Pola is meer dan een online boeking, je wordt meegenomen in een groter verhaal dat al begint bij de eerste kennismaking. Die eerste ‘klik’ was dus essentieel, ook op de website. Daarom creëerden we een inspiratieplatform met focus op beleving. Met veel ruimte voor sfeerbeelden, persoonlijke ervaringen én praktische tools. Onze favoriet? De interactieve wereldkaart. Met een paar clicks komt daar nu een aantrekkelijk reisaanbod tot leven. Een handige tool die niet alleen de user experience verhoogt, maar bezoekers ook doet (dag)dromen.


Tenslotte kreeg ook de offline merkbeleving een upgrade: reisleiders kregen custom t-shirts en bagagelabels en er werden handige folders ontworpen - allemaal in de avontuurlijke huisstijl. Daar haalden we maar al te graag het credo ‘Hola Pola’ voor boven!
