Kultiv

Safety first
Onder de oude naam Hallelujah richtte Kultiv zich jarenlang op trainingen rond werkgeluk. Maar in 2024 verschoof de focus naar veiligheid op de werkvloer, een actueel pijnpunt voor veel bedrijven. Want arbeidsveiligheid is nu eenmaal meer dan alleen 'compliance' en safety-regels, het is de motor van duurzame groei en de lijm tussen collega's. Een waardevolle herpositionering die vroeg om een sterk merk, een duidelijke grafische vormgeving en een nieuwe naam.
‘Kultiv’ bleek de perfecte match - een robuuste merknaam met een knipoog naar het woord 'cultiveren'. Want een veilige werkplek ontstaat natuurlijk niet vanzelf, daar schakel je Kultiv voor in. En met de gloednieuwe baseline 'Secure your safety' activeert Kultiv nu nog meer om op een aangename manier je veiligheidscultuur onder handen te nemen.
Maar de echte kern van de Kultiv-aanpak? Ambassadeurschap. Of simpelweg: gemotiveerde medewerkers die de vaandeldragers van veiligheid zijn binnen hun bedrijf. Om hun goesting aan te wakkeren, bedachten we voor hen ook een nieuwe naam: 'Safety Heroes’. Veiligheidsambassadeurs van het eerste uur, dus.
Een digitale thuishaven
Naast de nieuwe naam creëerden we ook een stevige digitale identiteit. Zonder afleidende elementen, maar wel met een duidelijke en karaktervolle uitstraling. Daarnaast had Kultiv geen behoefte aan een complexe website, maar wél een handige online aanwezigheid. Met een intuïtieve Squarespace-website konden we alle noden waarmaken én ruimte creëren voor groei in de toekomst.



Branding zonder risico's
Helder hemelsblauw, fris oranje en een matuur marineblauw: voor de grafische identiteit kozen we felle, opvallende kleuren. Geen veilige opties, maar wel kleuren die de veilige boodschap van Kultiv makkelijk kunnen dragen. Met een bold primair lettertype voor het logo en een bijpassend secundair font konden we deze toon verderzetten. En flexibele patronen gaven ons dan weer de vrijheid om de eigenheid van Kultiv uit te spelen, zonder de samenhang van het merk uit het oog te verliezen. Risk-free? Check.
Op het einde van het traject kreeg het Kultiv-team een heldere huisstijlgids mee naar huis. En specifieke communicatie-tools: van LinkedIn-assets tot een Mailchimp-footer en een uitnodigende visitekaart als teaser bij de lancering. Mooi, maar vooral ook duidelijk.
Met een naam die blijft hangen een branding die impact maakt, staat Kultiv er om elke werkvloer veiliger te maken. Daar zijn we blij mee. Want de échte safety heroes? Die werken samen.