Interieur

Header3

Interieur

Het interieur van je horecazaak, kantoor of winkel speelt een cruciale rol in de beleving van je merk. Interieur gaat veel verder dan esthetiek. Hoe je je zaak inricht, heeft een invloed op de perceptie en het imago van je merk, de ervaring van klanten en je medewerkers. Elementen zoals branding, kleurenschema's en designkeuzes zijn een visuele vertaling van waar je bedrijf voor staat.

Banner kopie2

Waarom is het interieur van je zaak belangrijk voor je merk?

Je interieur is het eerste wat klanten zien wanneer ze je zaak betreden. In een oogopslag krijgen ze een indruk van je merk en bedrijfscultuur. Een goed ontworpen interieur is daarom consistent met je merkidentiteit, schept een aangename en positieve sfeer en wekt de nieuwsgierigheid van je klanten. Dankzij stoffen, materialen, kleuren, verlichting en decoratie worden ze gestimuleerd om binnen te stappen én langer te blijven. Die aangename ervaring leidt tot herhaalbezoeken, user generated content op social media, positieve reviews op Google en mond-tot-mondreclame.

Maar een interieur heeft niet alleen een gunstig effect op je klanten. Een comfortabele, functionele en inspirerende werkruimte is ook aangenaam voor je medewerkers.

Daarnaast onderscheidt een uniek interieur je ook van je concurrenten. Je laat je doelgroep heel letterlijk zien hoe jij anders bent. Je toont dat je belang hecht aan de details. Kijk bijvoorbeeld naar de inrichting van Italiaanse delicatessenzaak Cammalleri. Een wereld van verschil met de doorsnee supermarkt, toch?

Banner Cammalleri2

Interieurvormgeving door De Barbaren, hoe ziet dat eruit?

De vormgeving van je interieur start met een conceptualisatie in lijn met je branding, functionele noden en persoonlijke smaak. Welke kleuren, materialen, texturen, decoratieve elementen zijn nodig om je merkidentiteit tastbaar te maken? Moet er iets veranderen aan de structuur en indeling van het pand? Wil je bijvoorbeeld een toog, ingebouwde kasten of extra toilet voorzien? Op basis van die input werken we een moodboard voor look en feel uit en zoeken we de juiste partners voor de realisatie.

Eens de stijl bepaald is, volgt de opmeting van het pand. Staan er grote werken op de planning? Dan nodigen we de professionals in kwestie uit voor een stand van zaken. We hebben een groot netwerk van vakmensen on call.

Interieur 2023 03 23 134736 euoo

Het creatieve proces start met schetsen en moodboards, en eindigt met real life renders die een helder beeld geven van de inrichting van je pand.

De renders voldoen aan je verwachtingen? Dan start onze zoektocht naar materialen en decoratie. De verf, tegels, verlichting, stoelen en tafels, kasten en togen … het hele interieurplaatje komt hier samen en wordt met zorg geplaatst.

Ten slotte plannen en volgen we de werken nauwgezet op. We blijven in contact met de leveranciers, stielmensen en houden je op de hoogte van de voortgang.


“De Barbaren luisterden goed naar onze verwachtingen en de inhoud van ons nieuwe concept. De communicatie verliep heel vlot, het project werd nauwlettend opgevolgd en tot in de puntjes afgewerkt. We zijn blij met het resultaat en raden dit professionele communicatiebureau zeker aan. Fantastische mensen met een passie voor & vooral kennis van hun vak!”
— Elise Es, Bar César

Cases

En wat is jouw verhaal? Vertel het ons tijdens een vrijblijvend gesprek.

We're all ears and all yours