Cammalleri




Inspiratie voor de huisstijl
Het prachtige Sicilië was tijdens het designproces de ideale inspiratiebron. Kleurrijke tegels sieren het straatbeeld, de zon laat het azuurblauwe water schitteren en overal spot je de erfstukken van oude legendes. Meer dan genoeg om mee te werken dus!
Vintage letterlogo
Ken je die typische, authentieke gevels van Italiaanse restaurants en winkels, bekleed met borden met vintage typografie? Net diezelfde vibe willen we met het letterlogo overbrengen. We creëerden een gestileerd, verfijnd logo met karaktervolle typografie dat luxueus oogt. De golvende L is een speels element, waarmee we naar de golvende zee verwijzen.

Tegelpatroon en Moorse hoofden als extra stijlelementen
Kenmerkend voor de Siciliaanse huizen zijn de kleurrijke tegels. Ook in de branding zijn de tegelpatronen een dankbaar element. Ze zorgen voor meer kleur, dynamiek en variatie. Ideaal voor de vele verpakkingen en in het interieur!
Naast de tegels, integreerden we ook twee Moorse hoofden in Cammalleri’s huisstijl. Daarmee verwijzen we naar een oude legende over twee geliefden: hij een Moor, zij een Siciliaanse. In Sicilië kom je de Moorse kopjes tegen als bloempotten, wij gebruiken ze als illustratie in de branding.





Interieurvormgeving
Bij binnenkomst word je meteen begroet door de alom vertegenwoordigde branding. De gele tegels aan de koeltoog geven een warm en fleurig gevoel, terwijl de betonnen vloer en bakstenen wand een vleugje industriële stijl toevoegen. Op de koelkast, ramen en gevel brachten we accenten zoals het tegelpatroon aan. De oude foto’s, posters en waslijn aan de muur voegen wat Siciliaanse nostalgie toe.


Drukwerk van verpakkingen
Geen half werk voor Cammalleri. De branding komt tot leven in een hele reeks afgeleiden: pizzadozen en wijnboxen, lunchdoosjes en vetvrij papier. Stickers, zakken, cadeaubonnen, visitekaartjes, een stoepbord …




Social media management
Cammalleri valt op social media duidelijk in de smaak. Na een maand steeg het aantal Instagramvolgers van 0 naar 1000. Daarnaast zien we ook enorm veel user generated content. Veel trouwe fans dus!
Dit project kwam tot stand op basis van de merkstrategie ontwikkeld door Stille Bliksem. Het interieur werd praktisch uitgevoerd door Details Design.
