Onze liefde voor logo’s en huisstijlen is amper onder woorden te brengen. Met dit onderdeel is het namelijk - meer dan een decennium geleden ondertussen - allemaal begonnen bij De Barbaren. Geen wonder dat we er ondertussen ijzersterk in zijn. En dat is nodig, want branding is de kern van de visuele identiteit van je merk. Gezien de visuele mindset van vandaag is dat dus zeker geen overbodige luxe. Au contraire!
Maar wat is dat nu juist, branding?
“Branding is het proces waarbij betekenis wordt gegeven aan specifieke organisaties, bedrijven, producten of diensten door een merk te creëren en vorm te geven in het hoofd van de consument. Het is een strategie om mensen te helpen hun merk snel te identificeren en te ervaren, en hen een reden te geven om hun producten te verkiezen boven die van de concurrentie, door te verduidelijken waar dit specifieke merk voor staat en waarvoor niet.” — The Branding Journal
Met andere woorden: we maken je merk herkenbaar en betrouwbaar. Een visuele identiteit onderscheidt jouw merk van concurrerende merken en zorgt ervoor dat mensen intuïtief aanvoelen waar jij voor staat. Een sterke merkidentiteit is zoals een goede eerste indruk nalaten bij een sollicitatie: de eerste en onmisbare stap richting een succesvol verhaal.
Tijd voor een update?
Investeren in branding is investeren in de toekomst. Start je vanaf nul met je merkverhaal, dan beginnen we met een blank canvas. Tijdens een grondig intakegesprek bespreken we alles, van het brede kader tot creatieve inspiratie. Daarna start het onderzoekstraject en werken we verschillende voorstellen uit, die we bundelen in een uitgebreide en onderbouwde presentatie.
Heb je ook nood aan naamcreatie? Daar helpen we je graag bij, voorafgaand aan het brandingtraject. Heb je al een merkidentiteit maar nood aan rebranding? Ook daar hebben we ruime ervaring in. Zoals bij alles is er geen pasklaar antwoord, dus denken we graag mee in functie van de doelen die jij vooropstelt. Niet zeker dus of rebranding het antwoord op jouw vraag is? Wij luisteren naar je verhaal en adviseren je in de juiste richting.
↘ "Wou toch nog even een welgemeende DANKU en CHAPEAU zeggen tegen jullie. Jullie zijn er weer in geslaagd om op korte tijd een zeer sterk logo en huisstijl te ontwikkelen! Echt merci. Is telkens fijn samenwerken met jullie!" — Thijs Beddeleem, Sir Catering