Wondering

WON afbeeldingen
Wondering Na bijna 40 jaar gooide Gents ontwerpbureau Wondering, voorheen Bailleul Ontwerpbureau, het roer om! De scenografen gingen voor een nieuwe naam, nieuwe branding en nieuwe website die - hoe kan het ook anders - even verwonderend zijn als de projecten die ze neerzetten. Een creatieve samenwerking waar wij graag onze schouders onder zetten!

Nieuwe naam, nieuwe branding en website voor Wondering

Na zo'n 40 jaar van plekken, gebouwen, parken... transformeren tot inspiratiebronnen, onderging Bailleul Ontwerpbureau zélf een transformatie. Het bureau staat vanaf heden bekend als Wondering en met die nieuwe naam, doen ook een rebranding en nieuwe website hun intrede.

Branding met durf en zelfzekerheid

Wonderings missie met deze rebranding? Een volledige stijlbreuk creëren. Onze opdracht bestond erin de drang om verder te kijken, ontdekken en groeien te implementeren in de visuele identiteit. We gingen voor een branding die durf, zelfzekerheid en nieuwsgierigheid uitstraalt.

Typografisch logo en gevarieerde iconenset

Het hart van de nieuwe huisstijl, zijn het zeer typografische logo en de multi-inzetbare iconen en kernwoorden. De scenografen werken steeds met een open en onbevangen blik. In het sterke blokletterlogo benadrukken we die karaktereigenschap met de gespiegelde W, die krachtig genoeg is om als afzonderlijk huisstijlelement te fungeren. De iconen en kernwoorden weerspiegelen de verschillende fases van elk project: van onderzoeken tot beleven.

Tot slot maken we een onderscheid tussen de disciplines door middel van een blauwe en groene subkleuren.

WON visualwindow

Huisstijlgids

Wanneer gebruik je de kaders? Of de vraagtekens? Hoe verhoudt het logo zich ten opzichte van de baseline? Het gebruik van de volledige huisstijl wordt samengevat in de huisstijl. Het eindresultaat is een ready-to-use grafische toolbox.

Website op maat

Wondering luistert, vraagt, verbindt... en inspireert op de nieuwe website. De dynamiek van de branding voel je hier dankzij de vele animaties en stijlelementen. Een voorbeeld daarvan is het gebruik van de kaders die bepaalde woorden en beelden benadrukken. We refereren daarmee aan de lege plekken die Wondering invulling geeft.

Als bezoeker wordt je op natuurlijke wijze naar de projecten geloodst. Die vormen de essentie van de website en mogen absoluut gezien worden.

En wat is jouw verhaal? Vertel het ons tijdens een vrijblijvend gesprek.

We're all ears and all yours