Karel de Stoute


First things first! We gingen aan de slag met de brand identity van het restaurant.
Na een doelgerichte workshopsessie vatten we de identiteit van het restaurant samen in een brandstory die zonder blikken of blozen zegt waar het op staat. Typisch Karel.
We voelden ook de nood aan een plezante, allesomvattende baseline. Simpel, maar met de juiste woorden. Want dat zijn de woorden van waarde.

De brandstory vormde het beginpunt voor een volledige rebranding van het Gentse restaurant, maar de essentie bleef onveranderd: betrouwbaar, klantgericht, gedrevenheid en gevoelsmatig.
We stopten dit levenswerk in een volledig nieuw jasje.

Je vraagt je misschien af: vanwaar de komma in de huisstijl?
We bombardeerden Karel tot het alter ego van het restaurant. ‘Stout’ alleen dekt echter de lading van zijn persoonlijkheid niet.
Karel houdt van topkeuken, vernieuwende smaken, gezellige avonden met vrienden gewoon omdat het kan en persoonlijke bediening. Een punt zegt 'stop'; een komma zegt 'er is meer'. En in dit geval 'véél meer'.

Een menu dat dagelijks moet kunnen wisselen, maar niet aan uitstraling inboet. Dat was de uitdaging die chef Thomas en gastvrouw Lien aan ons voorschotelden. We zetten er met plezier onze tanden in en creëerden een flexibel maar stijlvol systeem. Maatwerk, uiteraard, in samenwerking met Details Design.



Blinddruk, twee lagen papier en dat mooie koningsblauw: dat zijn de ingrediënten voor het visitekaartje van Karel De Stoute. Eentje om te koesteren, net als de herinneringen aan je avonden in dit restaurant.

Karel de Stoute, dat is een culinaire ervaring waar genieten centraal staat. Na hun rebranding kon een nieuwe website niet achterblijven. Designed with 💙 by De Barbaren.


