Molaris TandartsenTandartsenpraktijk Molaris, een gloednieuwe praktijk in De Pinte, had behoefte aan een volledige branding die zowel de elegantie als het professionele karakter van de praktijk weerspiegelt. De uitdaging was om een klassieke, maar toch uitnodigende visuele identiteit te ontwikkelen die naadloos aansluit bij het interieur van de praktijk.
Branding voor deze nieuwe praktijk
De basis van de branding zijn de klassieke, elegante kleuren met een ‘nude’ look & feel. Het oudroze, bruin en beige zijn makkelijk door elkaar te gebruiken. Daarnaast sluiten ze perfect aan bij het interieur van de praktijk, waardoor een harmonieuze en rustige sfeer wordt gecreëerd.
Ook het logo ademt elegantie dankzij de schreefletter. De uitkepingen aan de letter S maken het geheel luchtiger. Ze zijn subtiel, maar voegen toch een speels element toe aan het klassieke ontwerp. Het resultaat is een professionele uitstraling met een vleugje vriendelijkheid. Ideaal voor deze tandartsenpraktijk!
Gebruiksvriendelijke website
De nieuwe visuele identiteit vertaalden we naar een website. Via de on-brand, gebruiksvriendelijke website kunnen patiënten eenvoudig hun consultatie boeken. Dankzij de duidelijke navigatie en een overzichtelijk boekingssysteem, is de website zeer toegankelijk.
Nieuwe praktijk in beeld
Wij gingen ook even op bezoek, niet voor onze jaarlijkse controle, maar wel om de prachtige nieuwe praktijk in beeld te brengen. Zo zien mogelijke patiënten bij het bezoeken van de website meteen in wat voor praktijk ze toe zullen komen. We maakten ook enkele portretten van de tandartsen zelf voor hun biografieën, zo weten mensen ook wie hen zal ontvangen in de gloednieuwe praktijk.
Signage zorgt voor meer brand awareness
Molaris is een gloednieuwe tandartsenpraktijk en is dus nog volop de merkbekendheid aan het opbouwen. Opvallende signalisatie is daarbij een niet te missen hulpmiddel. Zo trekken het opvallend oudroze gevelbord en de raamstickers meteen de aandacht. De stickers hebben het bijkomende voordeel dat ze voor meer privacy zorgen.
En ook binnenin is de branding zeer aanwezig. Een groot logobord in MDF siert de balie en dankzij de routebordjes vinden patiënten vlot de weg. Het complete plaatje is er één van een consistente merkidentiteit.
Ook nood aan een totaalaanpak van je merk? We denken graag met je mee.