Sao Paulo

20240606 Sao Paulo Studio 7
Sao Paulo Al sinds 1913 verwent koffiebranderij São Paulo ons met heerlijke koffie en thee. De winkel is een vaste waarde in het Gentse en mag rekenen op een groot en trouw klantenbestand. São Paulo deed een beroep op onze expertise voor de update van de merkidentiteit, zonder de herkenbare uitstraling te verliezen.
20240606 Sao Paulo Studio 25
20240711 Sao Paulo Verpakking 51

Rebranding met de oude huisstijl als inspiratie

Voor deze rebranding bleven we dicht bij de oorspronkelijke grafische identiteit. De opdracht luidde: ga voor een verfijnde en gemoderniseerde visuele identiteit, met respect voor de bestaande kleuren en het bekende icoon.

De olijfgroene hoofdkleur uit de vorige huisstijl neigt in de nieuwe identiteit meer naar een warm donkergroen, wat zorgt voor een high-end uitstraling. Daarnaast krijgt de hoofdkleur nu gezelschap van enkele subkleuren uit hetzelfde spectrum: twee grijsgroene tinten voor achtergronden, een bijna muntgroen als accentkleur en ten slotte een oranjerood voor titels.

20240711 Sao Paulo Verpakking 14

Verfijnde grafische illustratie

De illustratie van de koffiebonen, een kenmerkend element van São Paulo, werd met zorg hertekend. De lijnen werden strakker en de details verfijnder, wat resulteerde in een frisser en moderner uiterlijk. De knipoog naar São Paulo, de zonnestralen en de initialen maken het icoon sterk genoeg om zonder het logo te gebruiken.

Typografie die durft

Ook het lettertype komt zeer verrassend uit de hoek. Voor de typografie kozen we een vette, gewaagde blokletter die direct opvalt. Dit lettertype versterkt de zichtbaarheid en herkenbaarheid van het merk, en geeft een krachtige, zelfverzekerde uitstraling aan alle communicatie-uitingen.

Sao Paulo Huisstijl case2

Packaging design als primaire uiting van de huisstijl

Deze rebranding komt prachtig tot zijn recht in het packaging design. De nieuwe verpakkingen zijn consistent met de verfijnde identiteit en stralen dankzij de matte coating een hoogwaardige kwaliteit uit. De combinatie met het nieuwe logo zorgt ervoor dat zowel het merk als het product duidelijk en aantrekkelijk worden gepresenteerd.

20240606 Sao Paulo Studio 6
20240606 Sao Paulo Studio 16
20240711 Sao Paulo Verpakking 64
20240711 Sao Paulo Verpakking 71

Opvallende signalisatie: gevelbord

Een nieuw gevelbord werd ontworpen trekt de aandacht van passanten meteen. Het bord is zowel esthetisch aantrekkelijk als functioneel, met duidelijke en stijlvolle typografie in het gekozen bloklettertype, waardoor het meteen opvalt.

Ook nood aan een totaalaanpak van je merk? We denken graag met je mee.


Let's talk!