Bar TerroirLes goûts et les couleurs, ça ne se discute pas… Of toch? Na jaren topwijnen te serveren onder de vlag van Goûts et Couleurs, was het voor Bert en Caroline tijd voor iets nieuws. De succesvolle wijnbar is gebleven, de naam, branding en website werden vernieuwd.
Namebranding
Eerste agendapunt: de naam. Bert en Caroline voelden zich nooit echt verbonden met de naam Goûts et Couleurs. De link naar het concept ontbrak en de naam straalde niet hetzelfde gezellige, informele karakter van de wijnbar uit.
Het was tijd voor iets jonger, iets volkser en warmer. Tijd voor Bar Terroir. Met de duidelijke link naar de twee belangrijkste producten – kaas en wijn – en de rijmklank, ligt Bar Terroir goed in de mond. Net wat je wil van je merknaam. En je wijn.
Nieuwe huisstijl en logo
Dankzij de zachte, warme kleuren straalt de huisstijl dezelfde warmte uit die je binnen ervaart. De groene aardse tinten weerspiegelen de grond en ranken, terwijl het paars natuurlijk meteen doet denken aan wijn.
Merkverhaal
Bar Terroir is een foodiewalhalla. Hier kom je om nieuwe en onbekende wijnen te proeven, meer te leren over artisanale kazen en om lang te blijven plakken met verschillende sharing dishes. Bert en Caroline kennen hun producten, en de passie die ze ervoor voelen bleef onder de radar. Tot nu.
Bar Terroirs merkverhaal capteert de liefde voor wijnen en sleept je er volledig in mee. De passie die ze delen met elkaar, willen ze via het merkverhaal met zoveel mogelijk andere mensen delen.
Website
Een nieuwe website maakt de rebranding compleet. Niet alleen de copy werd stevig verbeterd, ook de user experience namen we grondig onder de loep.
Marketingstrategie
Geen verjaardagsfeest zonder verrassing. De lancering van Bar Terroir werd met een knal ingezet tijdens het 5-jarig bestaan. We namen de marketingstrategie voor onze rekening en vulden die aan met een pakket socialemediatemplates en fotografie.
Ook nood aan een totaalaanpak van je merk? We denken graag met je mee.