Marketing

20220727 Barbaren Kalmthout 71

Marketing

Marketing is de kunst van je product of dienst in de markt plaatsen. In je marketingstrategie bepalen we hoe je je potentiële klanten bereikt, wat daarvoor de ideale verkoopkanalen zijn en met welke onderscheidende aspecten je die doelgroep overtuigt tot actie. Let’s get started!

Een marketingstrategie van start tot succes

Een marketingstrategie bepaal je niet door gewoon eens naar je concurrenten te kijken. Dit is hoe wij het aanpakken:

Kick-offmeeting

First up: de kick-offmeeting. We brengen je doelen in kaart en maken een persona van de doelgroepen. We bepalen hoe we die doelgroepen bereiken, overtuigen, fan maken.

Research

Daarna doen we ons eigen onderzoek. Wie zijn je concurrenten en wat doen zij? Hoe ziet de markt eruit? Welke kanalen zijn op dit moment het meest geschikt? Hoe ziet de customer journey van je doelgroep eruit? Die informatie is de fundering van de strategie.

Strategie

In de strategie bepalen we specifieke communicatiedoelstellingen, hoe we die gaan behalen en meten. Zo brengen we in kaart welke content er nodig is, hoe en wanneer we die gaan verspreiden. Daarbij combineren we verschillende kanalen: blogberichten die worden versterkt met nieuwsbrieven en sociale media, bijvoorbeeld. In de strategie nemen we ook enkele contentvoorstellen op, zodat je een realistisch beeld hebt van de content die we zullen inzetten.

Contentplanning

De strategie wordt concreet in een contentplanning. Die maandelijkse planning verzamelt alle content in een duidelijk overzicht. De copywriting en contentcreatie van fotografie en visuals, aanmaak en beheer van de kanalen doen we met veel plezier.

Contentmanagement en analyse

Tijd om die strategie realiteit te maken! We posten of verzenden je content, zetten die Google Ads in actie en houden je kanalen up-to-date. Daarnaast volgen we de groei op, analyseren we en sturen op basis van je feedback bij waar nodig.

KDS

In marketing zijn er verschillende opties. Sociale media, blogs en nieuwsbrieven,
SEA … Geen idee waar je op wil inzetten? We lichten de voordelen van elke soort graag voor je uit.

Nieuwsbrieven

Met nieuwsbrieven creëer je een sterke connectie met je trouwe klanten. Je houdt hen up-to-date, blijft top of mind en zet hen vervolgens aan tot aankopen, contact opnemen of reserveren.

Waarom is een nieuwsbrief interessant voor jouw bedrijf?

  • Je promoot je nieuwe producten, events of kortingsacties op een non-sales-y manier.
  • Een nieuwsbrief kost je maar een paar cent per geadresseerde om te versturen.
  • Je nieuwsbrief is de perfecte tool om je doelgroep in contact te brengen met je andere kanalen.
  • Dankzij segmentatie krijgen je ontvangers op maat gemaakte content, wat hen sneller overtuigt van je product of service.

Wij zorgen voor een weldoordachte strategie, een strakke opmaak in jouw huisstijl, activerende copy die doet kopen, het beheer van je contactenlijst en het versturen van je nieuwsbrieven.

Intussen maken we nieuwsbrieven voor onder andere food- & travelblog Spice&Ginger, Fast Forward Events, Sans Cravate, Bar César en JILLES Beer & Burgers.

Blogs

Een blog is de perfecte tool om je expertise met je doelgroep te delen. Je biedt een antwoord op de vragen waar die mee zit en profileert je als expert.

Welke voordelen brengt een blog met zich mee?

  • Toon je je expertise in blogs, dan straal je ook meer vertrouwen en autoriteit uit.
  • Dankzij blogberichten kan je je product of services op een subtiele manier promoten, zonder dat je doelgroep het gevoel heeft dat je aan het verkopen bent.
  • Dankzij SEO heb je de vindbaarheid van je blogberichten en website op zoekmachines zelf in de hand. Die SEO zorgt ervoor dat je ook nieuwe doelgroepen bereikt.

Wil je blogs opnemen in je marketingstrategie, dan starten we met een onderzoek naar topics die voor jou en je doelgroep relevant zijn. Op basis daarvan schrijven we SEO-proof en vlotte copy.


Barb Socials Overzicht

Socialemediamarketing

Sociale media zijn heel krachtige en kostenefficiënte tools om je merk in de markt te zetten. En hoewel iedereen op sociale media aanwezig is, is het een ingewikkeld kunstje om als bedrijf de platformen de baas te kunnen (Algoritmes! Reels! Hashtags!). Kies je voor socialemediamarketing, dan creëren we een strategie en content die je bedrijf laat slagen.

Ontdek er alles over

Marketing via Google Ads

Hoe groot is de kans dat je onze website bezocht via Google? Yes, heel groot. En hoe groot is de kans dat je verschillende advertenties zag bovenaan de pagina? Ook heel groot. Waarom zijn Google Ads interessant voor jouw bedrijf?

  • Dankzij een goede strategie verschijn je bovenaan de resultaten en heb je dus een sterke eerste positie.
  • Je kan inzetten op verschillende doelen: je merkbekendheid vergroten, inzetten op een conversie, je services in de markt zetten …
  • Je bepaalt zelf hoeveel geld je eraan spendeert en hoe lang je de advertenties laat lopen.

Samen met ons netwerk van Google Ads-strategen bepalen we de juiste aanpak. We deden het al voor Truncus Wealth en Fast Forward.


Ze hebben een verdomd goeie barbaarse aanpak!
— Henk Van Oudenhoven, Sans Cravate

Cases

We bieden verschillende marketingpakketten aan op maat van je onderneming. Neem vrijblijvend contact op.

Contacteer ons