Sans Cravate

Sans Cravate juni2022 Buro Bonito 13
Sans Cravate Er zijn zo van die ondernemers waarbij je meteen voelt: die leven voor wat ze doen. Bij Henk en Veronique van sterrenrestaurant Sans Cravate, B&B La Suite en Bar à Vins hadden wij dat gevoel meteen. Het verhaal dat ze vertelden, is té mooi om niet te delen. Met die vraag klopten ze dan ook aan bij ons. Wij brachten hun ondernemersverhaal duidelijk naar de doelgroep, met een website en brand identity die de drie hoofdstukken met elkaar verbinden.
SC Challenge V2

Challenge

Henk en Veronique staan al enkele decennia in de horeca. Ze zijn de bezielers van sterrenrestaurant Sans Cravate, B&B La Suite en Bar à Vins. Drie topzaken, in het hart van Brugge. En ze doen het ook heel hun hart, dat koken en ontvangen. Maar die ongelooflijke liefde voor het vak bleef tot nu toe veel te hard op de achtergrond. Klanten vonden de juiste info niet op de website, een merkverhaal dat de link tussen de drie zaken helder maakte ontbrak en de persoonlijkheid van Henk en Veronique miste in de branding en afgeleiden zoals fotografie. Tijd dus, om die communicatie-uitingen even sterrenwaardig te maken als Sans Cravate!

Sans Cravate Afbeelding 1 Tekengebied 1
Sans Cravate Menu Mockup

Brandingupdate

Behalve het logo, hadden de zaken van Henk en Veronique geen consistente branding. Dat maakte het heel moeilijk om hun merken herkenbaar te maken. Waarom dat zo belangrijk is? Herkenbaarheid = herinnering. Daarnaast was er ook de noodzaak voor een complete stijlbreuk. De huidige visuele stijl was te strak, te gewoon. Henk en Veronique wilden veel meer van hun eigen persoonlijkheid en enthousiasme weerspiegeld zien.

We puurden de visuele stijl uit met drie nieuwe huisstijlkleuren: groen, geel en roos. Lichte, vrolijke kleuren die zonder problemen door elkaar gebruikt kunnen worden. Niet afgelikt, maar opgewekt en levendig. Daarnaast zorgt het extra font voor diepte. Het creëert meer mogelijkheden, en het vangt je blik wanneer dat nodig is.

Iets wat op de social media zeer belangrijk is. Zo’n scroll-stoppers heb je nodig, wil je die top engagement rate binnenhalen. Maar ook in real life visualiseerden we de rebranding. Zo namen we de menukaarten onder handen en zorgden we voor de nieuwe bestickering van de restaurantgevel. In het oog springen? Dat kan ook classy en strak. Say no more.

Sans Cravate juni2022 Buro Bonito 35

Fotografie

De branding was één ding. Ook de fotografie moest dringend afgestoft worden. Buro Bonito verschoof de focus van strakke food photography, naar het zeer aanwezige belevingsaspect. Bij Sans Cravate kom je niet voor showkeuken. Daar kom je om te genieten.

Desktop Smartphone 2

Brand story

We vertelden je al over dat ondernemingsverhaal waar we zo van onder de indruk waren. Wel, dat verhaal werd nog nooit neergepend. Tijdens een relaxte interviewsessie werd pas duidelijk hoe gebeten deze twee ondernemers zijn door gastronomie. Maar ze zijn minstens even gepassioneerd om klanten die unieke ervaring te bieden en hen ten volle te laten genieten. Bij Sans Cravate, La Suite en Bar à Vins, daar kom je thuis. We knoopten de losse eindjes van de drie zaken aan elkaar in een merkverhaal dat duidelijk maakt waarom je langs mòèt komen.

Desktop Smartphone Copy 6

Website

Tijd voor het hoogtepunt: de website. Uit de vraag van Henk en Veronique wisten we dat klanten op de oude website de weg niet vonden. UX werd hier dus een urgent actiepunt. Heel gevoelsmatig vind je je weg naar de reservatietool. Die zachte conversie is belangrijk. Je wil niet schreeuwen voor reservaties, je wil dat je klanten uit zichzelf voelen dat ze de ervaring niet mogen missen.

En hoewel de UX op de nieuwe website voorop stond, mocht het verhaal er zeker niet voor inboeten. De toon benadrukt nog maar eens het genieten en de gastvrijheid, terwijl de heldere info een antwoord biedt op vragen van de klant. De home en about pages maken van Sans Cravate, La Suite en Bar à Vins een verhaal, waarin de drie zaken even sterk staan. Gastronomisch genieten? De ervaring start al op de nieuwe website.

Even proeven (letterlijk) van de enorme wijnkennis van Henk? Via de Sans Cravate webshop zijn er regelmatig mooie selecties van unieke wijnen te koop. Limited editions, samengesteld door de meester zelf.

Desktop Navigatie Copy 3

Sociale media en nieuwsbrieven

Die nieuwe stijl en fotografie spot je niet alleen op de strakke website. De socialemediakanalen van Sans Cravate, Bar à Vins en La Suite dragen nu alledrie hetzelfde herkenbare jasje. Dankzij dynamische visuals en de gezellige lifestylefotografie komen de kanalen echt tot leven. De horecazaken hebben daarnaast ook een trouwe schare fans, die we up-to-date houden met relevante nieuwsbrieven. Op vlak van content blijf je bij Sans Cravate zeker niet op je honger zitten.

Instagram Facebook

Sans Cravate Afbeeldingen 03

Ook nood aan een totaalaanpak van je merk? We denken graag met je mee.


Let's talk!