Copywriting

20210223 Barbaren Kantoor 133

Copywriting

Iedereen kan schrijven. Maar copywriting, dat is niet gewoon schrijven. Copywriting is storytelling met taal, zoals fotografie storytelling is met beelden. Met weinig woorden, de juiste woorden, breng je een overtuigend verhaal. Met copywriting de juiste snaar bij je doelgroep raken? Wij voorzien je merk graag van taal en tekst.

Wat is copywriting en waarom heeft jouw onderneming het nodig?

Het belang van een goede, professioneel geschreven tekst is niet te onderschatten. Met copywriting overtuig, emotioneer, activeer je je doelgroep zodat hij een specifieke actie onderneemt. De boodschap bestaat uit veel meer dan louter informatie over je product of service. Goede copywriting komt tot stand wanneer je in termen van voordelen en meerwaarde voor je doelgroep denkt. Wanneer je je in zijn noden verplaatst.


De Barbaren wikken en wegen de copywriting van jouw merk:

  • We bedenken een (nieuwe) naam met een name branding en voorzien hem daarnaast van een baseline.
  • Een merkverhaal zorgt voor een emotionele connectie met je doelgroep.
  • Communiceer professioneel en herkenbaar, en laat ons je tone of voice bepalen
  • Gevonden worden op Google? Dankzij SEO-webcopywriting.
  • Inspireer en informeer met blogberichten op je website.
  • Zet aan tot liken met activerende captions op social media.
  • Deel insiders, updates en nieuwtjes met trouwe fans in nieuwsbrieven.
  • Je doelgroep leert je merk kennen met een brochure of flyer.
  • Zet de puntjes op de I: redactie van handleidingen, boeken, jaarverslagen…

Copywriting voor websites: SEO in tekst geschreven voor je doelgroep

Copywriting voor websites is een vak apart. Je website heeft teksten nodig die geschreven zijn volgens de regels van SEO - search engine optimization. Een SEO-tekst komt tot stand met keywords, title tags, call to actions en meta descriptions. En zo zorgt SEO ervoor dat jouw website vindbaar is op Google, en andere zoekmachines. Onmisbaar dus.

SEO is één vereiste voor goede webcopywriting, teksten op maat van je doelgroep zijn minstens even belangrijk. Voor we schrijven doen we een uitvoerig onderzoek naar je klanten. Welke informatie willen zij lezen op je website? Met welke woorden zetten we hen aan tot kopen, contact opnemen, een offerte aanvragen …? Welke call to actions zijn nodig om de bezoeker niet alleen op je website te houden, maar hem ook naar de gewenste actie te gidsen? Hoe realiseren we een tekst die aangenaam en vlot leest op een scherm?

Het resultaat is een website die inspeelt op de noden van Google én je doelgroep.

Zo maken we je website

Banner kopie2
Republiek

Copywriting van je merkverhaal en tone of voice

De manier waarop je je doelgroep aanspreekt, de woorden die je gebruikt, de communicatiemiddelen die je gebruikt: samen vormen ze tone of voice van je onderneming. Die verbale identiteit is een guideline voor iedereen in je bedrijf. Zo spreken jullie dezelfde, herkenbare taal.

Daarnaast positioneer je je sterker en professioneler in de markt met een merkverhaal. Tijdens een workshop leggen we je brand essentials vast: missie, visie, kernwaarden en je ideale klant. Die input vertalen we naar een merkverhaal dat je doelgroep emotioneel triggert en hem vertelt hoe zijn leven aangenamer wordt dankzij jouw merk.

Merkverhaal en tone of voice


“Geweldige hulp bij de opstart van onze horecazaak. Werkten samen met ons het totaalplaatje uit. Begeleiding bij story, visitekaartje, logo, website, SEO en nog zoveel meer. Tof, creatief en professioneel team.”
— Nicolas Gouwy, Mood

Cases

Zeg het met de juiste woorden.

Wij schrijven jouw verhaal