Ovius
Nieuw merk, nieuwe naam: name branding
De keuken is het kloppende hart van je thuis. Licht en warmte zijn er de hoofdingrediënten. Daarnaast positioneert het merk zich meer premium, high-end en richt het zich naar mensen die houden van lifestyle en reizen. Met die mindset startten we aan de brainstorm voor de nieuwe naam.
Uiteindelijk landden we bij Ovius. De naam is een afgeleide van Luxovius, de Keltische god van licht en warmte. Ten slotte kreeg de naam wat extra kracht met de baseline ‘Ovius, obviously’. Want waar anders zou je die nieuwe keuken kopen?
Vintage logo en huisstijl
De inspiratie voor de branding van Ovius haalden we uit de meer premium, vintage stijlen. Het kleurenpallet van donkerblauw en beige straalt klassevolle, oldschool vibes uit. Zacht en warm, om ook de warmte van een keuken over te brengen.
De keukens van Ovius zorgen keer op keer voor verwondering. Die verwondering brengen we in het logo over met de grotere O, die ook als element op zichzelf staat.
Website op maat
Op de website ontdek je de verschillende collecties, lees je meer over hoe Ovius je droomkeuken bouwt en leer je het team kennen. Het design weerspiegelt dezelfde kwaliteit en klasse, terwijl je moeiteloos doorheen de verschillende keukens navigeert. Met een naadloze responsiviteit past de website zich aan elk apparaat aan, waardoor klanten zowel op desktop als mobiel kunnen genieten van een probleemloze interactie.
Drukwerkbegeleiding
Ten slotte begeleidden we ook het drukwerk van de verschillende afgeleiden. We ontwikkelden visitekaartjes, een mapje en blocnote. Stuk voor stuk helemaal on-brand.