De Bijloke
Challenge
Elke organisatie heeft op tijd en stond baat bij een update van de merkidentiteit. Een kritische blik van buitenaf kan de positionering van je merk weer scherpstellen. Het communicatieteam van De Bijloke liep na enkele jaren dan ook vast op de vorige huisstijl en deed dus een beroep op ons grafisch team om de visuele richtlijnen te herdefiniëren.
Update visual identity voor De Bijloke
We herbekeken de kleuren, lettertypes en hoe fotografie en illustraties vertaalt werden naar grafiek. Het bestaande logo werd behouden, maar de bekende bol kreeg voor elk muziekgenre een andere kleur. Om de consistentie van de stijl te bewaken, ontwikkelden we een huisstijlhandboek met alles erop en eraan. Denk aan een iconenset, meerdere templates, een onderzoek naar het nieuwe lettertype, een gridsysteem zodat de afgeleiden met foto's steeds de juiste opmaak hebben ...
Na het onderzoek naar het nieuwe lettertype viel de keuze voor een duidelijk en overzichtelijk hoofdfont met een vriendelijk karakter. Dat vulden we aan een karakteristiek en sfeervol seriffont.
Niet alleen het lettertype kreeg een update, ook de kleurenset namen we onder onze grafische loep. Ieder muziekgenre heeft nu een eigen kleurenpallet, zodat de doelgroep meteen de juiste associatie maakt.
Afgeleiden van de huisstijl
Een hele boel. We creëerden visuals voor de socialemediakanalen, banners voor op de webiste, e-mailhandtekeningen, signalisatie voor in het gebouw ... Ook de affiches namen we onder handen. Heb jij ze al gespot in de Gentse binnenstad?
Animaties
Daarnaast hechtten we ook veel belang aan de beleving en dynamiek van het muziekcentrum. Die twee pijlers van De Bijloke brengen we tot leven in een reeks levendige animaties.