Foxy favourites
Like like like Dat elk ondernemersverhaal het zien waard is, dat bewijzen mijn mede-Barbaren keer op keer. Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik toch wel mijn eigen persoonlijke favorieten heb. Ik presenteer u graag mijn top drie van dit moment!
1. De Wingerd
School: je gaat er door verschillende fases, zoekt uw weg, verlegt uw grenzen en ontdekt nieuwe dingen. En af en toe gaat ge naar huis met een buis. Maar school, dat is ook de plaats waar je wordt wie je bent. Toevallig is dat dan ook de baseline die De Barbaren bedachten én die helemaal matcht met Freinetschool De Wingerd. Da’s passen, hé!
Maar achter die baseline zit een totaalconcept: Freinetscholen staan bekend om hun openheid en dat aspect namen De Barbaren graag mee in het creatieve traject. En eerlijk gezegd: als ik het herwerkte DNA van De Wingerd erop na sla, krijg ik spontaan weer zin om naar school te gaan. De frisse nieuwe huisstijl vult dat DNA perfect aan. Of hoe je school instant een minder saai imago geeft!
Wat De Wingerd verder nog een topproject maakt voor mij? Die fotografie 😍. Beeld u in dat ge met vrienden kunt gaan chillen en helemaal uzelf kunt zijn én dat ge dat gevoel kunt vastleggen op de lichtgevoelige plaat. Dat klinkt niet slecht, toch? Het resultaat mag er zijn en de beelden vonden gretig hun weg naar de socialemediacampagne, die ik met veel plezier een dikke vette like geef. Ja, dit project krijgt van mij een 10/10. Van u ook?
2. Karel de Stoute
Nummer twee in dit lijstje is een project dat in mijn Michelingids der Barbaarse Projecten zeker 4 sterren verdient. In 2020 ontwikkelden De Barbaren voor Karel de Stoute een frisse en nieuwe branding én bewezen ze ook dat niets is wat het lijkt in dit verfijnde restaurant. Ze kruidden de naam stevig af met een – ondertussen toch wel legendarische – komma, die u ongetwijfeld curieus maakt naar Karel en co.
Uw nieuwsgierigheid zal verdwijnen als corona in 2022 (hopelijk), want De Barbaren-buik zit nog lang niet vol van Karel de Stoute. Sinds die rebranding roeren ze met plezier mee in de social media-potten. Een doorgedreven strategische oefening zorgde ervoor dat de nieuwe merkidentiteit en de socials naadloos op elkaar aansluiten. Weet ge nog, die komma? Ook op Instagram en Facebook is die het hoofdingrediënt van elke post en de fond van de contentkalender die onze copywriter van dienst elke maand uitdenkt. Vul dat aan met échte verhalen en teasende foto’s, en je krijgt een recept dat goud waard is.
Dat ook gij die uitgekiende strategie wel kunt smaken, viel mij direct op. Als huisblogger heb ik hier namelijk bepaalde privileges, en één daarvan is inzicht in de statistieken. Met een volgersaantal dat wekelijks stijgt en een engagement rate van gemiddeld 5%, bewijzen De Barbaren je dat ‘rap rap een social postje plaatsen’ écht a thing from the past is. Ook nood aan een nieuwe strategie voor uw sociale media? Haast u dan maar naar onze contactpagina.
3. Bloovi
Last but not least: Bloovi. Doet die naam een belletje rinkelen? Bloovi is een inspirerend contentplatform voor ondernemers en bundelt dagelijks nieuwe trends en inspirerende inzichten voor en door ondernemers. Online te lezen en 4 keer per jaar ook in een prachtig magazine vol long reads te bewonderen. Laat dat laatste nu ook gecreëerd worden in onze Barbaarse studio. Onze grafisch ontwerpers nemen de volledige lay-out en drukvoorbereiding onder handen, geen enkel detail ontsnapt aan hun scherpe oog. Had ik al gezegd dat je gratis kan abonneren? Een tip van een ondernemende en prijsbewuste vos 😉.
Wat er verder ook door de creatieve handen van De Barbaren ging: de overkoepelende merkidentiteit die ze in een connecterend jasje staken. Hoezo, connecterend? Wel, verbondenheid staat centraal in de nieuwe corporate identity. Die merkidentiteit werd op haar beurt dan weer verbonden aan een bredere visual identity die netwerk, inspiratie en innovatie uitstraalt. Durven staat centraal, en dat mag je gerust letterlijk nemen in de nieuwe huisstijl.
Helemaal mee met die positieve blik op de toekomst? Dan is dat misschien wel hét teken om uw eigen merk onder handen te laten nemen door De Barbaren. Je zit er zeker op de juiste plaats 🦊.
Voila, bij deze mijn top 3 van het moment. Met de nadruk op het moment. Slinks als ik ben neusde ik al eens in rond in de nieuwe projecten die eraan komen. OH MY FOXNESS. De Republiek in het nieuw! Dertien12 digitaal! Dun Huang op het web! Nieuwe brandingtrajecten voor Tim Polfliet, Savoir Fer, Manuus, Copybirds, … Campagnes voor Eneco, LM, … Mijn vossenhart gaat spontaan in overdrive van al dat leuks. Keep an eye op deze blog, het wordt sowieso de moeite.