Wally


Branding
Als we de branding van Wally in 3 woorden zouden samenvatten, dan zijn die: vrolijk, funky en energiek. Exact de vibes die ondernemerskoppel Stephanie en Kristof willen uitstralen.
We creëerden twee logo’s in roos en groen die perfect door elkaar gebruikt kunnen worden. Het letterlogo geeft meteen veel karakter aan de hele branding. De perfecte match bij de karakteristieke pizza’s.
Natuurlijk kon een knipoog naar de ambachtelijke bakwijze van de zuurdesem niet ontbreken. We kozen voor een typewriterfont dat de huisstijl een rustieke maar subtiele toets geeft.
Wij lichten op wanneer we Wally eten, Wally zelf licht dan weer het straatbeeld op. De neonverlichting in de vorm van het logo is het perfecte middel om passanten binnen te lokken.


Ook in de zaak zelf is de branding goed vertegenwoordigd. Strakke service in strakke t-shirts, zo hebben we ’t graag.


Website
Op de onepagerwebsite maak je in een oogopslag kennis met het verhaal, wat je mag verwachten en kan je vlot reserveren.


Goed gebakken, goed gestempeld. Elke pizza die de deur uitgaat krijgt nog een extra huistijltopping.


Social media
Hoe maak je je nieuwe zaak nu bekend? Als (zuurdesem)starter: socialemediamanagement. Lang voor de officiële opening creëerden we met teasers de nodige bekendheid. Op de onlinekanalen ontdekte je hoe Wally wordt gemaakt, spotte je behind the scenes van de opbouw, maakte je kennis met de leveranciers … Die strategie leverde Wally een pak volgers en fans op, nog voor de eerste pizza werd gebakken.
