Bricks Advocaten
Challenge
Wie ‘advocaat’ zegt, zegt meteen ook ‘meester’ en toga. Dat is exact het gevoel dat het Gentse advocatenpraktijk Bricks niét wil oproepen bij haar cliënten. Bricks is gebouwd op een team van jonge, gedreven, bekwame mensen en dat mag geweten zijn. Stuk voor stuk willen ze een duurzame en betekenisvolle partnerrol vervullen in de onderneming van hun cliënten.
Aan de hand van een frisse maar ook krachtige branding, website en merkverhaal laten we zien dat het deze advocaten en juristen niet ontbreekt aan vakkennis.
Website op maat
Webdesign en user experience
Donkergroen neemt de bovenhand op de website. Op die manier straalt het design rust en kwaliteit uit. Het frisse lichtgroen staat op z’n plaats in de call to actions en andere buttons. Daarmee trekken we de aandacht die nodig is om conversies te stimuleren.
De dieperliggende pagina's kregen dan weer een wit design. Omdat die veel content bundelen, is leesbaarheid daar enorm van belang. Veel tekst op een donkere achtergrond oogt heel zwaar en schrikt bezoekers af.
Alleen maar relevante kliks. Dat is keer op keer ons doel wanneer we een website maken. Die van Bricks Advocaten is daarvan het schoolvoorbeeld: vanop de home navigeer je met slechts één druk op de knop naar de juiste specialisatie.
Webcopywriting
De copy focust enerzijds op de rol die Bricks Advocaten opneemt binnen de onderneming van de doelgroep. Anderzijds benadrukken we ook de sterke juridische kennis en specialisaties. De tone of voice is perfect in balans: formeel en professioneel, maar niet oubollig of klassiek.
De missie van Bricks? Die ontdek je op de aboutpagina, volledig gewijd aan het merkverhaal.
Nieuwe huisstijl en logo
Logo
Met één voet in de advocatuur en de andere stevig in de ondernemingswereld. Zo omschrijven de zaakvoerders van Bricks Advocaten zichzelf. Deze combo van kennis en ondernemingszin maakt van Bricks een partner om op te bouwen en net dat wilden we ook capteren in het logo. Uit het creatieve designproces vloeide uiteindelijk een krachtig logo met blokkensysteem.
Daarnaast vonden we ook het jonge team een onmisbaar element in hetlogo. Dat benadrukken we met een variërende positionering van de blokken, om zo voor dynamiek te zorgen.
Ten slotte viel de keuze op een krachtige, ietwat hoekige letter. Daarmee tonen we dat het Bricks Advocaten niet ontbreekt aan expertise.
Kleurgebruik
Ook in het kleurgebruik vind je die kenmerken terug. De frisgroene huisstijlkleur oogt net jeugdig genoeg, zonder dat het onervaren indruk wekt. Het complementaire donkergroen werkt dan weer rustgevend en toont dat Bricks vastberaden is om zijn partnerrol te volbrengen.
Fotografie
Professionele en representatieve fotografie brengt je branding en website meteen naar een hoger niveau. Dankzij de consistente beelden, specifiek gemaakt voor de website, klopt het hele plaatje.