Een op maat gemaakte website in 7 heldere stappen

20220519 Barbaren Landingspagina 105

1. Kick-offmeeting

Tijdens het kick-offgesprek zetten we de eerste stappen naar je op maat gemaakte website. Primair polsen we naar je doelen en welke functies je website moet vervullen. Op basis daarvan bepalen we de strategie en het plan aanpak voor jouw specifieke website. Wie weet is een blog, een FAQ-pagina of webshop wel een meerwaarde. Wens je ook (externe) platformen zoals een reservatietool te integreren? Al die informatie is in de eerste fase onmisbaar: het is het fundament voor een performante website.

Daarnaast leggen we de richtlijnen voor het design vast. Mocht je nog geen branding hebben - of die is toe aan een update - dan doen we je daar een voorstel voor. Wil je daarnaast je website aanvullen met merkversterkende en consistente fotografie en video? Daarvoor nemen we graag de camera vast.

Tot slot hebben we het nog over webcopywriting. Relevante teksten, geoptimaliseerd voor zoekmachines, zijn essentieel om vlot gevonden te worden én geven je doelgroep alle belangrijke info. Wanneer we from scratch starten, zal onze copywriter je interviewen over je merk en verhaal, services en projecten.

Desktop Homepage Wireframes

2. Wireframes en webcopy

Na de kick-offmeeting ontwikkelen we de wireframes. Wireframes zijn als het ware het grondplan van je website, de architectuur zonder design. We focussen op de weg naar de acties die je doelgroep moet afleggen, bijvoorbeeld reserveren, bestellen of een offerte aanvragen. Wireframes garanderen een vlotte user experience.

In deze fase schrijven we ook de webcopy. Daarbij spenderen we veel aandacht aan een grondig SEO-onderzoek, zodat je website effectief gevonden wordt
via zoekmachines. Geen (geoptimaliseerde) tekst = websitebezoekers missen. Verder schrijven we conversiegericht, ook weer met het oog op de gewenste acties. Ten slotte nemen we het cookiebeleid, privacy policy en disclaimer voor onze rekening.

→ We sluiten deze fase af met een feedbackmoment. Wanneer de webcopy en wireframes goedgekeurd zijn, starten we met de volgende fase: het design van je website.

Desktop Homepage Visual design

3. Design

Tijd om je huisstijl in een professioneel webdesign om te zetten. Om het design waarheidsgetrouw weer te geven, implementeren we meteen de webcopy en relevante fotografie. We raden je aan om beeldmateriaal in dezelfde stijl te gebruiken. Zo creëer je consistentie. De look en feel van je toekomstige website zijn na deze designfase heel duidelijk.

Ook nu volgt een feedbackmoment. Daarin overlopen we het volledige design en de teksten, en checken we of het webdesign voldoet aan de doelstellingen.


4. Development

Het goedgekeurde design wordt daarna omgezet naar html-/css-code, leesbaar door zoekmachines. Zo wordt je website duidelijk weergegeven in webbrowsers en dat op verschillende dragers. Je website, alle functies en buttons zijn
nu operationeel. Verder wordt ook het contentmanagementsysteem (CMS) gekoppeld. Dankzij dat contentmanagementsysteem kan je nu zelf content uploaden of aanpassen en zelf detailpagina’s maken.

→ Opgelet: hou er rekening mee dat vanaf de site in de developmentfase zit, het niet meer mogelijk is om structurele aanpassingen uit te voeren. Extra aanpassingen zullen de budgetscope en het budget wijzigen.


5. Testfase en contentinput

Na development volgt de testfase. We testen alle functies en zorgen dat de website optimaal functioneert. Daarnaast voeren we de content in en koppelen we eventuele mailboxen en domeinnaam. We sluiten de testfase af met een opleiding over het gebruik van het CMS, zodat je zelf aan de slag kan.


6. Live

En dat is het! Je website staat online en is klaar om gevonden en bezocht te worden. Verder kan je nu ook het bezoekersgedrag op de website analyseren in Matomo of Google Analytics. Stuit je nog op vragen of problemen, laat het ons dan zeker weten. We staan paraat om je daarbij te ondersteunen.


7. Activatie

Je nieuwe website een extra boost geven? We nemen graag je social media marketing, nieuwsbrieven, blogs of Google Ads voor onze rekening. Daarvoor bieden we verschillende contentabonnementen aan.

→ Daarnaast is het ook belangrijk dat je blijft inspelen op de noden van je websitebezoeker en je content up-to-date houdt. Een jaarlijkse audit is zeer nuttig.

Een straf digitaal verhaal voor je merk?

Contacteer ons