ScheldelandAan Schelde, Dender en Rupel. Maar ook aan de tafel in onze meeting room, met de vraag of we de merkidentiteit van de organisatie weer scherp konden stellen. Welkom in Scheldeland, waar oud en vertrouwd samenkomen met verrassend en vernieuwend.
Tone of voice
Wat als je doelgroep zich niet herkent in je communicatie? Een probleem dat Scheldeland aan den lijve ondervond. Maar problemen zijn er om op te lossen, en in dit geval doet een allesomvattend tone of voice-document the trick.
Door de kernwaarden en karaktereigenschappen van Scheldeland als vertrekpunt te nemen voor de toon, krijgt de doelgroep een duidelijk herkenbaar merk te zien. Een merk dat harten en hoofden verovert. Het uitgebreide tone of voice-document is de basis en handleiding voor alle communicatie van het merk.
Branding
Scheldeland heeft het allemaal: prachtige landschappen, eeuwenoude cultuur, ingetogen rust en ontspannende activiteiten. En water, veel water. Dat onmisbare aspect van de streek is dan ook verweven in de symboliek van het logo. De vorm verwijst naar de rimpelende bewegingen van het water, de kleur naar de rustgevende kracht van de streek. In het midden van het logo, waar de twee helften van de S samenkomen, visualiseerden we de samensmelting van natuur en cultuur.
Wat gebruik je wanneer? Dat vatten we handig samen in een ready to use toolkit met begeleidend huisstijlhandboek. Met verschillende varianten op het logo, een multi-inzetbaar S-symbool, templates voor sociale media en drukwerk en verschillende grafische elementen visuele communicatie overal herkenbaar.
Vakantieboek en website
Thuis onthaasten en de rust van Scheldeland ervaren, dat doe je met het vakantieboek en de website. Samen bundelen die communicatiekanalen de verborgen parels aan het water, culturele must-sees en vertelt de verhalen van bezoekers. Goesting in een tripje?
Ook nood aan een totaalaanpak van je merk? We denken graag met je mee.