flu:entIT-consultant Thomas De Ridder wist heel goed wat hij wou: zijn eigen IT-consultingbedrijf oprichten. Hij onderneemt vanuit een passie die hij al van kindsbeen heeft, en had een duidelijk beeld van zijn eigen bedrijf voor ogen. Een beeld dat wij voorzagen van (name) branding, copywriting en een website.
Challenge
Thomas benaderde De Barbaren voor de volledige visuele identiteit van zijn merk, name branding en een website op maat. Ons doel? Een herkenbaar merk creëren dat Thomas een professioneel en gedreven imago geeft.
De bottom line: Thomas wil met zijn bedrijf IT-processen binnen andere bedrijven optimaliseren en stroomlijnen. De naam moet duidelijk maken dat Thomas gedreven is in zijn job, dat hij staat voor kwalitatieve projecten en duurzame relaties.
Thomas’ visie vormde de basis van het creatieve en strategische voortraject. Verschillende namen passeerden het white board, en elke naam vertaalde de visie op een manier. Maar uiteindelijk sloeg flu:ent de nagel op de kop. Het combineert belangrijke aspecten als stroomlijnen, efficiëntie, vlotte doorloping van processen met een dubbelpunt als verwijzing naar de codeertaal.
Om de nieuwe naam meer kracht te geven, ontwikkelden we een baseline. Flu:ent, dat is digital done right.
Branding
Een herkenbaar logo is een herkenbaar merk. Met zwart als hoofdkleur creëerden we een krachtige, verfijnde visuele merkidentiteit. Het ondersteunende oranje combineert de energie van rood en het geluk van geel. Het verwijst naar Thomas’ vastberadenheid om elk project met succes af te werken.
Omdat een logo op meer dan een manier gebruikt wordt, ontwikkelden we een afgeleide voor op donkere achtergronden. We behielden het grafische element in het oranje, maar combineren het hier met een zacht beige.
Say hello. Strakke branding, strak visitekaartje: stevig zwart papier en het logo in blinddruk. Meer moet dat niet zijn.
Website en webcopy
Say hello, ook online. Op de op maat gemaakte website maak je kennis met flu:ent en de projecten waar Thomas al aan werkte, vertelt hij over zijn missie met flu:ent en hoe hij jouw bedrijf ondersteunt met IT. Het is zijn SEO-proof business card.
We gingen voor een clean design en laten het oranje steunkleur terugkomen in de verschillende call to action buttons en H1-titels. Zo trekken we de aandacht en stimuleren we je om door te klikken en lezen. En ook hier mocht het logo-element niet ontbreken.
Mobile first
Een website maken die er vooral op je computer goed uitziet en goed bruikbaar is, is anno 2022 geen goed idee. De smartphone is vandaag de dag dé referentie op vlak van design en gebruiksvriendelijkheid. Daarom besteedden we voor Thomas ook extra veel aandacht aan de mobiele versie. Scroll, scroll, scroll.
Ook nood aan een totaalaanpak van je merk? We denken graag met je mee.