Dun HuangPicture it: je wandelt rond op een lokale markt ergens in China, Japan, Thailand of Zuid-Korea. Je geniet van alles wat je ziet, ruikt, proeft en ontdekt ingrediënten en kruiden waarvan je niet wist dat ze bestonden. Al die heerlijke smaken van Azië brachten Yuan en Raymond met hun winkel Dun Huang naar Gent. Dit is het verhaal van een wonderlijk tripje door het Verre Oosten, in de vorm van een nieuwe website en brandstory.
Schone verhalen voor een sterk merkverhaal
“Dunhuang, ooit was die Chinese stad een belangrijk knooppunt op de zijderoute die dwars door Azië liep. Het was een bruisende melting pot van culturen, volkeren en nationaliteiten. Dun Huang in Gent is dat ook. De Aziatische winkel is een knooppunt tussen Oost en West. Tussen smaken, geuren, kleuren en texturen.”
Dat stukje brandstory is maar een deel van het schone verhaal dat Yuan en Raymond ons vertelden. Hun goesting om de wereld te ontdekken, passie voor Azië en haar keuken en de gastvrijheid die ze keer op keer ervaarden tijdens hun reizen komen samen in het merkverhaal. We verplaatsten onszelf in hun verwonderende verhaal en schreven een brandstory die direct duidelijk maakt waarvoor Ray, Yuan en hun merk voor staan. Het is is de rode draad, de basis voor alle toekomstige storytelling. En Yuan en Ray zijn nog lang niet uitverteld.
De website is een avontuur op zich
De website moest een echte ontdekkingsreis worden. Je ontdekt er de winkel en producten en Yuan en Ray vertellen je in de blogs meer over Azië. Het design geeft de vibes van een oud boek dat je helemaal meetrekt in het verhaal. Je kan de winkel en het continent bijna proeven.
Elke website verdient net dat beetje extra. Iets subtiel, dat geen afbreuk doet aan het design en de UX, maar waardoor Dun Huang zich onderscheidt van andere websites. Al gespot?
Logo-finetuning en raambelettering
Het oude logo lieten we zoveel mogelijk in ere. Toch gaven we het een subtiele en meer onderscheidende update, iets wat je zelf ziet wanneer je de winkel bezoekt.
En, kriebelt het al om de winkel te bezoeken? That’s what we were going for.
Ook nood aan een totaalaanpak van je merk? We denken graag met je mee.