AktaDe stiel van het recht is eeuwen- en eeuwenoud. Maar toch is het perfect mogelijk om traditie op een hedendaagse manier te visualiseren. Dat bewezen we voor notaris Maarten De Clercq. Hij koos voor zijn notariaat een moderne branding, naam en website die deskundigheid en respect voor het ambt uitstralen.
Name branding
Een onderneming verdient een naam die met kop en schouders boven die van z'n concurrenten uitsteekt. Maar ook een naam die vertelt waar je als ondernemer voor staat.
In het creatieve voortraject van de name branding namen we verschillende pistes onder de loep. Elk naamconcept verwees op de ene of andere manier naar Maartens visie op het recht, soms heel duidelijk, soms subtiel.
De keuze viel uiteindelijk op Akta. Krachtig, tijdloos en Zweeds voor authenticiteit. Een subtiele link, tenzij je vloeiend Zweeds spreekt natuurlijk.
Logo en branding
Die subtiliteit trokken we voort in de branding. Het strakke, schreefloze font belichaamt de hedendaagse visie van Akta op notariaat. Met de pilaar als grafisch element, verwijzen we niet alleen naar de eeuwenoude traditie van het recht. Het is ook een knipoog naar Akta als steunpunt, iets waar je op kan rekenen.
Aantrekkelijke kleuren zijn essentieel, wil je herkenbaar zijn bij de doelgroep. Het donkerblauw als hoofdkleur, en appelblauwzeegroen en wit als steunkleuren maken de visuele identiteit tot wat ze is. In de verdere uitwerking van het merk komen ze dan ook overal terug. We zien ze subtiel op notitieblokken, opvallen op visitekaartjes en verwerkt in de details van het interieur.
Branding
Die subtiliteit trokken we voort in de branding. Het strakke, schreefloze font belichaamt de hedendaagse visie van Akta op notariaat. Het is even krachtig als de naam, perfect voor een ambitieus merk dus. Met de pilaar als grafisch element, verwijzen we niet alleen naar de eeuwenoude traditie van het recht. Het is ook een knipoog naar Akta als steunpunt, iets waar je op kan rekenen.
Kleurgebruik
Aantrekkelijke kleuren zijn essentieel, wil je herkenbaar zijn bij de doelgroep. Het donkerblauw als hoofdkleur, en appelblauwzeegroen en wit als steunkleuren maken de visuele identiteit tot wat ze is. In de verdere uitwerking van het merk komen ze dan ook overal terug. We zien ze subtiel op notitieblokken, opvallen op visitekaartjes en verwerkt in de details van het interieur.
Herkenbaarheid? Check.
Website
Maarten en z’n team zijn toegankelijk, zoveel is duidelijk. Ook op de website. We hechtten enorm veel belang aan een eenvoudige navigatie en creëerden een website die met alle principes van UX rekening houdt. De pagina’s hebben dankzij de duidelijke titels een goede flow, en op de FAQ vind je een eerste antwoord op je vragen.
Ook nood aan een totaalaanpak van je merk? We denken graag met je mee.