De vos blogt

De vos op date: Yoko

Foxy interview Ze speelt met sociale media zoals ze speelt met de schuifknoppen van haar mengpaneel. Ze danst met content zoals ze zelf danst op opzwepende techno-, house- en discobeats. Social media is haar instrument. Met een trukendoos vol knowhow stippelt ze als een ware meester strategieën uit voor gelijk welk socialmediaplatform. Een exclusief interview met de socialemedia-expert der Barbaren. Ik presenteer u, Yoko!

20220131 De Vos Blogt 139

Aangespoeld uit de drukke Breydelstad tot in het gezelligste bureau van Gent en omstreken. Wat heeft je overtuigd om de Brugse Zotten te verlaten en je in de rangen der Barbaren te vervoegen?

Ik voelde me meteen aangesproken door de niet-serieuze vibe en tegelijk het werk van De Barbaren. Mijn levensdoel is me creatief uitleven en mijn skills ontwikkelen in copy, video, foto, grafisch ontwerp… Een walhalla van getalenteerde collega’s met gevoel voor humor is de perfecte habitat om dat te kunnen doen.

Daarnaast had ik nergens zo’n goede klik tijdens een sollicitatiegesprek als met Balder. Ik zie solliciteren een beetje als professioneel en platonisch daten: als het goed zit, weet je het gewoon meteen.

Als contentmarketeer moet je je goed kunnen inleven in de gedachtegang van de klant. Als geen ander trek je klanten aan met je gevatte socialemediaposts. Je maakt content die aanzet tot meer dan dansen. Je bent een fervente elektronische muziekliefhebber, voor de DJ-booth maar ook erachter. Hoelang mix je al en wie zijn je grootste inspiratiebronnen?

In 2017 leerde ik de underground elektronische scene kennen en was ik enorm geïnspireerd door alle unieke artiesten, evenementen en subgenres. Ik begon met zoveel mogelijk muziek en artiesten te ontdekken en die te cureren volgens specifieke thema’s en verhaallijnen. Een paar maanden later kocht ik mijn eerste DJ-controller.

Jeff Mills is een oude rot in het vak en één van mijn grote inspiraties. Ik hou van zijn 3-deck mixingtechniek, dat houdt in dat je continu 3 verschillende nummers tegelijk speelt. Op die manier kan je heel creatief zijn en met de elementen van meerdere nummers een compleet nieuwe sound maken.

Daarnaast heb ik een liveset gezien van Jef Mills op Dekmantel. In een liveset mix je geen nummers, maar creëer je alles op het moment zelf op basis van samples, loops, effecten…
Heel gek om te zien dat zo’n 1500 man wild stond te dansen, op basis van Mills’ toetsaanslagen. Hij keek één keer naar het publiek op het einde van zijn optreden, stak zijn hand op en verdween. Pure focus op zijn muziek, en doen waar hij goed in is. Ik heb enorm veel respect daarvoor.

“Opdrachten waarbij ik muziek en video kan samenbrengen, dat zijn kleine momentjes van puur geluk voor mij.”

20230919 De Barbaren Profiel Website 21 Edit

Je maakt technonummers maar zit ook niet verlegen om een gepersonaliseerd lied in te zingen voor pakweg iemand zijn verjaardag. Dat in combinatie met je passie voor Eurosong schreeuwt om een inzending. Ik ga ervan uit dat de marketingstrategie al klaar ligt. In wat voor outfit mogen we je op het podium verwachten?

Als marketeer in hart en nieren zou ik dan gaan voor iets dat echt opvalt en gemakkelijk na te maken is door fans van het nummer. De grote publieksfavoriet van 2023 (Käärijä - Cha Cha Cha) deed dat ook. Die outfits waren iconisch, een beetje lelijk zelfs, maar erg herkenbaar. Ik zag zelfs een kat passeren met neogroen crêpepapier en een spijkerhalsbandje aan!

Douze points, twelve points! Onze tijd zit er bijna op Yoko! Een interview van De Vos zou geen interview van De Vos zijn zonder de terugkerende allerlaatste vraag. Welke soort opdrachten doen jou huizenhoog springen?

Opdrachten waarbij ik muziek en video kan samenbrengen, dat zijn kleine momentjes van puur geluk voor mij. Als er dan nog een vleugje humor bij kan, ben ik echt in de zevende hemel. Laat dus maar komen!

Kan je sociale media een boost gebruiken? Of wil je gewoon een gepersonaliseerd ingezongen nummer voor je verjaardag?

NIET TWIJFELEN, ÉÉN ADRES.